Dit nieuwsbericht is langer dan 12 maanden geleden gepubliceerd. De informatie kan verouderd zijn. Bekijk ons nieuwsoverzicht voor actualiteiten.
Van maandag 20 tot en met zondag 26 maart jl. vond de elfde editie van onze jaarlijkse, landelijke consumentencampagne Week van de Mondhygiënist plaats. Samen, met dit jaar een recordaantal van 243 deelnemende leden, vroegen we aandacht voor het belang van een gezonde mond en voor de mondhygiënist als dé expert in preventieve mondzorg. Het thema dit jaar was ‘Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst’. In onze communicatie-uitingen naar pers en media en andere beroeps- en belangenorganisaties werd de boodschap vooral gericht op de huidige zorgmijding en financiële problemen waar veel consumenten mee te kampen hebben en de gevolgen hiervan op het krijgen en houden van een gezonde mond en het bezoeken van de mondhygiënist.
Hiermee kregen we zowel landelijk als regionaal veel aandacht en zagen we meer dan 60 doorplaatsingen van onze persberichten. Ook zijn we benaderd voor radio-interviews en werd een tv-reportage gemaakt door Omrop Frieslân met een lokaal NVM-lid in de hoofdrol! Een mooie kers op de taart was dat minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Ernst Kuipers, het belang van preventieve mondzorg nog eens benadrukte door in het kader van de Week zijn eigen mondhygiënist te bezoeken en hierover een bericht te delen op zijn LinkedIn- en Instagramaccount.
De deelnemers organiseerden tal van activiteiten binnen én buiten de praktijk. En hier waren veel mooie initiatieven bij, zoals poetslessen op basisscholen en kinderdagverblijven, gratis poetspakketten verstrekken en ook werden contacten gelegd met andere zorgprofessionals om hen te informeren over het belang van goede Mondzorg. Via NVM-mondhygiënisten was een drukwerkpakket met posters en folders beschikbaar en alle deelnemers kregen toegang tot een digitale promotietoolkit om ook online onze campagne en boodschap te verspreiden via hun social media en lokale media.
Onze online advertentiecampagne richtte zich op ouders met jonge kinderen en de jeugd tot 18 jaar. De boodschap was o.a. dat gaatjes #nietoké zijn, het wel oké is om jaarlijks een bezoek te brengen aan de mondhygiënist en dat (preventieve) mondzorg tot 18 jaar vergoed wordt via de basiszorgverzekering.
De advertenties verschenen op Facebook, YouTube, Google Search en Instagram, en voor het bereiken van de jeugd, ook op de socials TikTok en Snapchat. We zijn trots op de resultaten! Zo werd de campagne meer dan 6,5 miljoen keer vertoond en is bijna 8200 keer doorgeklikt naar onze website. Wat opvalt is dat zowel Snapchat (4,5 miljoen vertoningen) als TikTok (1,6 miljoen vertoningen) een groot bereik hadden. Bekijk hier de belangrijkste campagneresultaten
Nog meer lezen over de Week? Bekijk dan de uitgebreide terugblikken op deze website.
Zet ‘m alvast in je agenda!
Heb je suggesties om het succes van de Week van de Mondhygiënist nog groter te maken? Stuur dan een mail naar weekvandemondhygienist@mondhygienisten.nl
Alle deelnemers bedankt voor jullie enthousiasme en inzet!
NVM-mondhygiënisten
Postbus 1166
3430 BD Nieuwegein
T 030-657 10 13
E bureau@mondhygienisten.nl